12 października 2019 r.

12 października 2019 r.

Pod naszym patronatem m.in. 

Pod naszym patronatem m.in. 

Książka w prezencie

Książka w prezencie

WSPÓŁPRACA

WSPÓŁPRACA

Co wie pies? A ty, co o nim wiesz?

Po tę książkę powinni sięgnąć wszyscy właściciele psów, by lepiej zrozumieć swoich czworonożnych przyjaciół. To nie poradnik i kolejne kompendium. To zbiór ciekawych informacji, nowinek i wyników najnowszych badań dotyczących tych niezwykłych stworzeń. Krótko, ciekawie, przystępnie, z dużą ilością pięknych zdjęć..
Pierwsza część książki dotyczy psich zmysłów. Kolejna, badań nad psią percepcją. Od Darwina do teraźniejszości. Znajdziecie tu również słownik psiej mowy (od poruszania uszami do machania ogonem), a na końcu propozycję gier, zabaw i testów, które pozwolą sprawdzić czy twój pies jest empatyczny, bystry, a może … leniwy? Są też tu pomysły na ciekawe zabawy zręcznościowe, które nie tylko sprawdzą umiejętności psa, ale pozwolą Wam ciekawie spędzić z nim czas.

Jestem pewna, że dowiecie się z tej lektury wielu ciekawych rzeczy, o których nigdy nie słyszeliście. Ja na przykład zrozumiałam dlaczego mój pies zostawiony w przedsionku sklepu, zostawił na posadzce mokre ślady. Nie, nie zrobił tego o czym każdy teraz pomyśli. Jemu po prostu ze stresu spociły się opuszki łap. Tak… Tak… Opuszki psich łap pocą się w czasie upałów i wtedy, gdy pies się denerwuje. I choć tytuł tej książki sugeruje, że dowiecie się z niej „co wie twój pies”, to zapewniam, że w trakcie lektury zadacie sobie nie raz pytanie „a co, ja tak naprawdę wiem o moim psie?”
Czy wiedzieliście na przykład, że pies znacznie lepiej odnajdzie w trawie piłkę w kolorze niebieskim lub żółtym, a nie czerwonym jakby nam się wydawało? A jak u Was z wiedza na temat głaskania psa? Chyba nie klepiecie go po głowie?

Zakochani w swych pupilach ludzie, zrobią dla nich wszystko. Dlatego nawet producenci reklam chcą wykorzystać tę słabość. W 2011 roku powstała pierwsza reklama skierowana do psich konsumentów. Wykorzystano w niej m.in. dźwięki zbyt wysokie, by wychwyciło je ludzkie ucho. Plan był taki, by psy podbiegły do telewizora i zainteresowały się reklamą, tym samym zachęcając ludzi do kupienia produktu.

O korzyściach płynących z obecności w domu zwierząt wiadomo nie od dziś. A gdyby tak chodzić z psem do pracy? Autorka pisze o nowym trendzie. Firm pozwalających przyprowadzać do pracy zwierzęta jest podobno na świecie coraz więcej. W kodeksie postępowania firmy Google znalazł się zapis mówiący o tym, że „przywiązanie firmy do psich przyjaciół, stanowi integralną część kultury korporacyjnej”.

W książce znajdziecie jeszcze więcej ciekawostek, nowinek i najnowszych badań. Być może uspokoi Was, a nawet bardzo spodoba się wyjaśnienie doświadczonego eksperta, na temat tarzania się psów w brzydkich zapachach. Według niego „silny i obrzydliwy, dla nas ludzi zapach, jest dla psa równie radosny, jak krzykliwa hawajska koszula dla rozentuzjazmowanego urlopowicza” :-)

1 zł ze sprzedaży każdego egzemplarza książki przekazana zostanie na rzecz Schroniska w Korabiewicach Fundacji Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt – Viva!

MW

Sophie Collins, Co wie twój pies?, Wydawnictwo Alma Press, 2019, przekład: Jerzy Malinowski

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>