16 marca 2019 r.

16 marca 2019 r.

Pod naszym patronatem m.in. 

Pod naszym patronatem m.in. 

Książka w prezencie

Książka w prezencie

WSPÓŁPRACA

WSPÓŁPRACA

Qmam kasze

qmam kaszeJest mieszczuchem od urodzenia, lecz wszystkie wolne chwile spędza z dala od miasta. Ceni sobie dobre, zdrowe i proste jedzenie. „Moją misją jest propagowanie dobrego samopoczucia, zdrowego, wspierającego odżywiania i uważnego życia – dlatego z pasji i z zawodu jestem psychologiem i dietetykiem holistycznym i  konsultantem Ajurwedy (Jiva Ayurveda Institute). Dlaczego? Ponieważ to spojrzenie na całego człowieka, na jego ciało i psychikę bez ważenia czy mierzenia liścia sałaty! Wymyśliłam i stworzyłam Qmam Kasze, żeby podzielić się swoim doświadczeniem i oczarowaniem z innymi – z WAMI właśnie” – pisze na swoim blogu Maia Sobczak. Od niedawna jest nie tylko autorką bloga, ale również książki pod tym samym tytułem.

Qmam kasze czyli powrót do korzeni
Maia Sobczak
Wydawnictwo MUZA SA., 2015

To właśnie kasza, podstawa tradycyjnej kuchni polskiej jest głównym składnikiem ponad siedemdziesięciu przepisów na dania lekkie, zdrowe i pachnące, bez mięsa i z małą ilością glutenu, zawartych w tej książce.
Kaszę można wykorzystać do każdej potrawy, ale jak podkreśla autorka zdecydowanie lepiej ją łączyć z warzywami lub owocami niż z białkiem zwierzęcym. Łatwiej się wtedy ją trawi i nie obciąża organizmu. Maia Sobczak unika nadmiaru glutenu w swojej diecie, dlatego zamiast zwyczajnej pszenicy używa cenniejszego orkiszu. „Bardzo ważne jest, co trafia do brzucha, ale najważniejsze jest to, co z tego uda nam się strawić i przyswoić. Czym prościej i naturalniej na talerzu, tym żołądek ma lżejszą pracę i więcej energii z jedzenia jest w stanie pozyskać” – pisze we wstępie.
W swojej książce zawarła informacje na temat różnych rodzajów kasz i sposobów ich przyrządzania. Podzieliła je na bezglutenowe /jaglana, gryka, kukurydziana/ oraz zawierające gluten /płatki owsiane, pęczak i kasza jęczmienna, pełnoziarnisty orkisz/.

Przepisy na sprawdzone i proste dania dzieli na: Początek, Środek i Słodki koniec. Są tu proste i smaczne śniadania i przystawki / delikatne jaglane placuszki z różą, pyszna granola 3 zboża, chrupiące gofry orkiszowo – owsiane/, sycące posiłki obiadowe /pęczak z ostrą truskawką, owsiana kasza z pieczarkami, jaglany burger z czerwonym pesto/ i te osładzające, dopieszczające nasze podniebienia /kukurydziane chrupki, krem jaglany z limonką, faworki orkiszowe na szybko/.
To wszystko potrawy z naturalnych składników. Nie znajdziecie w nich białego cukru, białej soli, mąki i żelatyny czy sztucznych barwników.

„Prawdziwe jedzenie ma nadprzyrodzoną moc, uzdrawia, daje szczęście i nieprzerwanie łączy ludzi” – pisze Maia Sobczak. Jej piękne zdjęcia potraw zaostrzają apetyt. Czas na nowo odkryć kasze!

Polecam blog Autorki – qmamkasze.pl

/MW/

 

Qmam kasze01 Qmam kasze02 Qmam kasze03 Qmam kasze04 Qmam kasze05 Qmam kasze06 Qmam kasze07

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>