12 października 2019 r.

12 października 2019 r.

Pod naszym patronatem m.in. 

Pod naszym patronatem m.in. 

Książka w prezencie

Książka w prezencie

WSPÓŁPRACA

WSPÓŁPRACA

Wypoczynek w pięć minut

Jak w pięć minut zrelaksować się po ciężkim dniu pracy? Czy to w ogóle jest możliwe? Jak w prosty sposób zregenerować swoje ciało i umysł? Co zrobić aby obudzić się następnego dnia wypoczętym i przygotowanym na kolejny dzień?

Autorzy książki „Pięć cennych minut wieczorem..” dowodzą, że ćwiczenia zawarte w ich poradniku pomogą nawet najbardziej zapracowanej i zmęczonej osobie nawiązać kontakt z własnym życiem.

Praktykowanie uważności ma doprowadzić nas do celu jakim jest głębsze odczuwanie radości, spokoju i więzi ze światem i uwolnienia od pośpiechu. Właśnie świadomość każdego oddechu i każdej przeżytej chwili, to szansa na relaks, odpoczynek i odnowę. Dzięki tej książce możecie nauczyć się uważnego oddychania i uważnego słuchania.

Poradnik zawiera przykłady stu ćwiczeń, które każdy może dostosować do własnych potrzeb. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich, można opuścić te które nam się nie spodobają lub nie sprawią przyjemności. Czytelnik wybiera dla siebie takie które wydają się ciekawe lub zabawne i ćwiczy przez pięć krótkich minut codziennie lub kilka razy w tygodniu.

Wśród propozycji ćwiczeń znajdziecie np. ćwiczenie na obolałe i zmęczone oczy, ćwiczenia które pomogą pozbyć się napięcia i zmęczenia całego ciała, skoncentrować się na swoim wnętrzu, takie które pomogą rozwinąć w sobie odporność na toksyczny wpływ współpracowników lub pomogą pozbyć się natrętnych myśli, pomagające zaplanować kolejny dzień w pracy, a także takie które wzbogacą życie domowe i pomogą nawiązać więź z samym sobą i z innymi.

Autorzy zachęcają do uważności w każdej chwili naszego życia, nawet podczas zwykłych domowych obowiązków – prania, gotowania, zmywania naczyń. Te wszystkie czynności mogą być bowiem okazją do wyciszenia umysłu.

Poradnik jest bardzo przejrzysty, ćwiczenia wyróżniono kolorową czcionką.Po przeczytaniu ponad 240 stron macie szansę na uświadomienie sobie jak ważne jest zatrzymanie się po ciężkim i pełnym pośpiechu dniu i spojrzenie na swoje życie z szerszej perspektywy. Autorzy oferuja Wam sto sposobów na to aby znaleźć odprężenie i radość po całym dniu pracy i odzyskać spokój wewnętrzny.

 Jeffrey Brantley jest twórcą i dyrektorem Programu Redukcji Stresu za pomocą Uważności przy Duke University’s Center for Integrative Medicine.

 Wendy Millstine to pisarka i dyplomowana konsultantka w zakresie żywienia holistycznego, specjalizująca się w redukcji stresu.

/MW/

Jeffrey Brantley, Wendy Millstine, Pięć cennych minut wieczorem. 100 ćwiczeń, które pomogą ci wypocząć po ciężkim dniu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>